onsdag 15 september 2010

Simning für alles!

Jag hoppade på CFN. Men jag tänkte byta ut onsdagspasset (det blir onsdagar så att jag inte ska labba för mycket och kanske skippa pass jag tycker verkar tråkiga eller som jag riskerar att vara dålig på) mot simning.

Igår blev det lite stångrodd och viktade pull ups. Saknar fortfarande gymnastikringar men ska införskaffa dessa när jag får mina pengar från Centrala Studiestöds Nämnden.

Viktade PU:s 5-5-5-5-5: 10-5-10-10-10 (Fick för mig att 10 var för tungt, vilket det inte var)
Rodd: 10-10-10-10: 40-40-40-45 (inga problem här, men obekant inför övningen)

Idag blev det simning för hela slanten. 25 kr per gång är ett pris jag är mer än villig att betala för att få simma på en liten men najs simhall. Övade lite dyk och simteknik så jag kanske landade på en 500 meter. Såg att de hade bra simprogram uppsatta på väggen i simhallen som man följa. Verkar kanon då jag är ganska obekant inför simträning, men det ska bli riktigt skoj att börja med det!

Hej hopp

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar