måndag 13 september 2010

Första Fight Gone Bad...

...som var riktigt jävla bad. OH squatsen visste jag skulle bli illa, det är inte en övning som jag kan säga att jag övat mycket på. En fördel som jag har är dock att jag tränar på Visby AK
där det finns jättemycket duktiga människor so kan vara en behjälplig vid de lite mer avancerade lyften. En del av dessa människor kollade dock på mig med mycket undran i blicken under dagens pass. Första metcon på sex veckor visste jag skulle sätta sina spår, men att det skulle bli så jävligt var jag inte riktigt beredd på. Sitter i soffan nu och kan knappt röra mig efter denna pärs.

Jag är dock hyfsat nöjd med resultatet efter som det som sagt var första på ett tag plus första FGB ever. Fick substituera WB och rodd (blev en 20 kg istället för 16) och det sammanlagda resultatet blev:

OH squat 5-5-5-5: 30-40-30-30
FGB: 229 poäng

Riktigt kul att vara tillbaka igen!

Rock hard, ride free! ;)

3 kommentarer:

  1. Tjena Hampan, kul att du har en blogg! Kör hårt! :)

    SvaraRadera
  2. Skulle förresten avråda från att programmera själv, utan att istället försöka följa något för att sedan helt sonika byta 1-2 träningsdagar i veckan för att få in löpning/simning som vi behöver lite mer av inför brandmannatester. Samtidigt kan det vara skoj att programmera själv för att verkligen sätta sig in i hur det funkar. Jag följer den här:
    http://optimumperformancetraining.blogspot.com/
    Men är väldigt medveten om begränsningarna. Ffa eftersom det inte är någon simning alls i programmeringen, så det får jag ta och lägga in själv.

    SvaraRadera
  3. Ja, jag insåg också efter ett litet tankeexperiment att det skulle bli för komplicerat så jag kör CFN nu och lägger in ett pass simning i veckan. Kör på det sex veckor framöver och sen kanske styrkefokus ett tag igen och sen på optimum. Så ligger planen nu! :) Hur går det med jobben?

    SvaraRadera